مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 17:102023-06-15اقتصادي

کارخانه ریسباف برای احداث موزه ملی اصفهان واگذار شد


استاندار اصفهان از واگذاری نهایی کارخانه ریسباف از بانک ملی به وزارت میراث فرهنگی به منظور احداث موزه ملی اصفهان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیدرضا مرتضوی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران خصوص احداث موزه ملی اصفهان اظهار داشت: موضوع احداث موزه بزرگ اصفهان تحت عنوان موزه ریسباف از ده ها سال قبل مطرح بود و در دولت فعلی نیز وعده پیگیری مجدانه آن را به مردم و جامعه فرهنگی وهنری اصفهان داده بودیم.

وی ادامه داد: این کارخانه، از بناهای بازمانده از کارخانجات صنعت نساجی استان است، که در زمان خود برند معتبر استان و کشور بود اما در سالهای گذشته بلااستفاده و در حال استهلاک بود.

استاندار اصفهان این اثر تاریخی را در شمار زیباترین و مهم ترین بناهای صنعتی_تاریخی ایران دانست و عنوان کرد: در سال 1381 کارخانه ریسباف بعنوان یک اثر میراثی به ثبت میراث فرهنگی کشور رسیده است.

مرتضوی با بیان این که زمین این کارخانه بیش از 6 هکتار است و مالکیت این زمین در اختیار بانک ملی قرار داشت، افزود: از سالهای گذشته تلاش های بسیاری در استان شده بود تا این کارخانه به موزه اصفهان تبدیل شود و این موضوع توسط استانداران قبلی نیز پیگیری شده بود.

وی تصریح کرد: اصفهان هزینه های احداث این بنا را در گذشته پرداخت کرده و چندین بار وعده کلنگ زنی مجموعه به مردم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارخانه ریسباف برای احداث موزه ملی اصفهان واگذار شد

کارخانه ریسباف برای احداث موزه ملی اصفهان واگذار شد